AST OTWARTA | Wizyta studyjna w Rose Bruford College | 21-23.11.2022
09.12.2022
W dniach 21-23 listopada br. przedstawiciele Akademii Sztuk Teatralnych – mgr Tomasz Wesołowski – Pełnomocnik rektora ds. osób z niepełnosprawnościami oraz mgr Małgorzata Nowak-Fecica – członkini zespołu projektowego AST OTWARTA odbyli wizytę studyjną w Rose Bruford College w Londynie. Wizyta miała na celu zapoznanie się z prowadzonym przez uczelnię programem skierowanym do studentów ze specjalnymi potrzebami, w tym rozwiązaniami ułatwiającymi dostęp do edukacji artystycznej osobom z niepełnosprawnościami.
Rose Bruford College to uczelnia z wieloletnią tradycją i doświadczeniem, która może poszczycić się szeroką ofertą edukacyjną i artystyczną oraz gronem absolwentów znanych widzom teatralnym i filmowym na całym świecie.
Obecnie Rose Bruford College kształci około 700 osób, według informacji przekazanych przez uczelnię blisko 30% z nich sygnalizuje specjalne potrzeby. Wsparcie jakie otrzymują one od uczelni rozpoczyna się już na etapie rekrutacji i jest dostosowane do indywidualnych potrzeb. Pozwala to na zapewnienie pełnego bezpieczeństwa osobom studenckim i stworzenie im możliwie optymalnych warunków do rozwoju.
W czasie trzydniowego pobytu przedstawiciele AST mieli okazję porozmawiać z kadrą akademicką i administracyjną (w tym z koordynatorkami działań na rzecz wsparcia osób z niepełnosprawnościami):
- Ebru Ozoran – Student Services Manager,
- Ros Platon – Specialist Support and Equality Officer,
- Tiffany Banks – Student Services Officer,
- Francesca Shine – Admissions Manager,
- Lelah Woolley – Dyslexia Study Support,
- Johan Bark – Theatre Director and Producer,
- dr Aphrodite Evangelatou – Module Year Coordinator, European Theatre Arts.
Wizyta studyjna w Rose Bruford College posłuży wypracowaniu rozwiązań formalnych i organizacyjnych pozwalających na poprawę dostępności AST dla osób ze specjalnymi potrzebami.
Wyjazd odbył się w ramach projektu AST OTWARTA, nowatorskiego i unikalnego przedsięwzięcia dającego szanse na przełamanie stereotypów i zmiany postrzegania osób z niepełnosprawnościami na skalę nie tylko polskich uczelni artystycznych, ale szeroko rozumianego teatru.