Instrukcja logowania do akademickiej sieci komputerowej – VPN

Wymienione poniżej usługi są dostępne wyłącznie w sieci komputerowej znajdującej się w placówkach AST:

  • EZD,
  • ZIP,
  • Cogisoft,
  • USOS,
  • Intranet: wnioski urlopowe, delegacje.

Wniosek o nadanie uprawnień do poszczególnych usług w imieniu pracownika składa jego bezpośredni przełożony, wypełniając druk „Wniosek o nadanie uprawnień IT”, który jest dostępny w EZD. Po zatwierdzeniu takiego wniosku przez Kanclerza AST jest on realizowany przez właściwego Administratora systemu informatycznego.

W celu korzystania z jakiejkolwiek z wymienionych usług z komputerów poza komputerową siecią akademicką AST, należy na swoim komputerze zainstalować oprogramowanie zdalnego dostępu – VPN. Każdy z pracowników, po odebraniu danych logowania do poczty akademickiej może zainstalować i korzystać z oprogramowania VPN. Jednak dostęp do poszczególnych usług za pomocą VPN-a będzie możliwy tylko po nadaniu przez Administratora odpowiednich uprawnień, co zostało wyjaśnione w poprzednim akapicie.