Instrukcje użytkowania poczty i usług w chmurze.

Spis treści:

Pracownicy Akademii Sztuk Teatralnych , są uprawnieni do posiadania konta poczty elektronicznej – email. Wszelka korespondencja służbowa, ze względu na ustawę o ochronie danych osobowych oraz bezpieczeństwo korespondencji, powinna się odbywać za pomocą poczty elektronicznej lub systemu EZD.

Wniosek o utworzenie konta pocztowego w imieniu pracownika składa w EZD jego przełożony. Po założeniu skrzynki poczty elektronicznej dane logowania zostaną przekazane przełożonemu, który składał wniosek o założenie poczty.

Wszyscy użytkownicy kont pocztowych zlokalizowanych na uczelnianym serwerze pocztowym tzn. posiadający adres imie.nazwisko@ast.krakow.pl lub imie.nazwisko@ast.bytom.pl lub imie.nazwisko@ast.wroc.pl proszeni są o zapoznanie się z konfiguracją swoich programów pocztowych.

Każdy pracownik może skonfigurować dowolny program pocztowy zainstalowany na komputerze lub urządzeniu mobilnym (np. telefonie) w celu zdalnej obsługi własnej skrzynki poczty elektronicznej. Instrukcja konfiguracja dostępna jest poniżej.

W razie problemów prosimy skontaktować się z lokalnym pracownikiem sekcji informatycznej:

  1. Kraków i Filia w Bytomiu: tel. 12 362 71 60, e-mail: it@ast.krakow.pl
  2. Filia we Wrocławiu: tel. 71 358 34 17 (dostępny w poniedziałki i czwartki), e-mail: it@ast.wroc.pl

Jak najszybciej sprawdzić pocztę?

Najłatwiej do naszego konta pocztowego dostaniemy się przez przeglądarkę internetową. W polu adres strony wpisujemy:

outlook.office.com

Po podaniu naszego loginu i hasła otworzy się przeglądarkowa wersja programu pocztowego MS Outlook.

Klikając ikonę widoczną w lewym górnym rogu uzyskamy dostęp do pozostałych aplikacji np: Teams, OneDrive, Forms, Word, Excel itp.

Nowa poczta – informacje podstawowe.

W październiku 2023 roku został wdrożony nowoczesny system pocztowy oparty na usługach firmy Microsoft. Dzięki temu, za pomocą jednego loginu (nazwisko@ast.krakow.pl; nazwisko@ast.bytom.pl; nazwisko@ast.wroc.pl) i hasła, z dowolnej przeglądarki internetowej, w dowolnym miejscu na świecie (nie dot. ChRL) otrzymują Państwo dostęp do następujących aplikacji i funkcjonalności:

  • skrzynka pocztowa (50 GB),
  • automatyczne odpowiedzi podczas nieobecności,
  • kalendarz,
  • przestrzeń na pliki osobiste – dysk chmurowy OneDrive (1 TB),
  • pakiet oprogramowania MS Office 365 (MS Word, MS Excel, MS PowerPoint) w wersji on-line,
  • aplikacja do współpracy MS Teams,
  • aplikacja do tworzenia testów, ankiet, kwestionariuszy, formularzy rejestracji i innych formularzy – MS Forms,
  • SharePoint.

Parametry techniczne nowej poczty.

  • dzienny limit: 1000 odbiorców,
  • limit odbiorców w jednej wiadomości (łącznie z DW i UDW): 500 odbiorców,
  • w przypadku wysyłania wiadomości za pomocą protokołu SMTP, limit wysyłanych wiadomości wynosi 30 na minutę,
WIADOMOŚĆ WYSYŁANA DO:ROZMIAR ZAŁĄCZNIKALIMIT WYSYŁANEJ KORESPONDENCJI
konta akademickie (@ast.krakow.pl, @ast.bytom.pl, @ast.wroc.pl, @student.ast.krakow.pl, @student.ast.bytom.pl, @student.ast.wroc.pl)35 MB1000 wiadomości/h
pozostali30 MB1000 wiadomości/h
Typ protokołuPoczta przychodząca IMAPPoczta wychodząca SMTP
adres serwera (server name)outlook.office365.comsmtp.office365.com
port993587
metoda uwierzytelniania (encryption method)SSLTLS lub STARTTLS
metoda autoryzacjiOAuth 2.0OAuth 2.0

Uwaga: Protokół POP3 nie jest obsługiwany.

Instrukcje konfiguracji nowej poczty.

  1. Dostęp online do usług.
  2. Konfiguracja klienta pocztowego:
  3. Konfiguracja poczty na urządzeniach mobilnych:
  4. Konfiguracja programu pocztowego MS Outlook na urządzeniach mobilnych:
    • Android,
    • iOS.

Instrukcja ustawiania nieobecności.

  1. Ustawienie nieobecności – online.
  2. Ustawienie nieobecności – program pocztowy MS Outlook.

Dodawanie podpisu do wiadomości wysyłanych.

  1. Konfiguracja w aplikacji Thunderbird.
  2. Konfiguracja w aplikacji MS Outlook.
  3. Konfiguracja w aplikacji MS Outlook – online.