Polityka prywatności

SERWISU AKADEMII SZTUK TEATRALNYCH IM. STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO W KRAKOWIE

I. WSTĘP

  1. Administratorem danych osobowych zbieranych w szczególności za pośrednictwem stron
    www oraz serwisów dostępnych w domenach „ast.krakow.pl”, „ast.wroc.pl”, „ast.bytom.pl”
    (dalej: Serwis), czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Państwa dane
    osobowe, jest Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie (dalej:
    Administrator lub AST). Kontakt z Administratorem jest możliwy za pośrednictwem danych
    kontaktowych wskazanych na stronie internetowej lub pod nr telefonu 12 362 71 11.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (dalej: IOD), z którym można
    skontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz
    z wykonywaniem praw przysługujących użytkownikom zgodnie z przepisami o ochronie
    danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@ast.krakow.pl
  3. Państwa dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu
    Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
    fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
    przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) oraz innymi
    aktualnie obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
  4. W trakcie wizyty w Serwisie AST dochodzi do gromadzenia:
    1) danych osobowych przekazywanych przez użytkownika Serwisu;
    2) danych pozyskiwanych i rejestrowanych automatycznie.
  5. Cel i zakres danych osobowych wykorzystywanych przez Administratora został szczegółowo
    wskazany w dalszej części niniejszej „Polityki prywatności”.
    II. GROMADZONE DANE – INFORMACJE PODSTAWOWE
  6. Poniższe informacje odnoszą się do wszystkich wskazanych w rozdziale III i IV sposobów
    wykorzystywania przez Administratora przekazywanych przez Państwa danych osobowych.
  7. Administrator przetwarza dane osobowe:
    1) niezalogowanych użytkowników Serwisu korzystających z usług, funkcjonalności
    i narzędzi, z których korzystanie nie wymaga logowania (np. dostęp do informacji
    niewymagających rejestracji konta, wybór usługi dostępnej w ramach prezentowanej
    na stronie oferty);
    2) zalogowanych użytkowników, którzy posiadają konto w Serwisie i dostęp do usług
    oferowanych w ramach zawartej umowy (np. pracowników, kandydatów na studia,
    studentów).
  8. Państwa dane nie będą wykorzystywane do podejmowania decyzji opartych wyłącznie na
    zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowania w rozumieniu
    art. 22 RODO.
  9. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, dane osobowe przetwarzane za
    pośrednictwem Serwisu mogą być przekazywane – oprócz osobom upoważnionym przez
    Administratora – innym podmiotom, w tym:
    1) podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania zgodnie z przepisami prawa;
    2) podmiotom przetwarzającym je w imieniu Administratora, np. dostawcom usług
    technicznych, dostawcom usług hostingowych, dostawcom usług analitycznych,
    podmiotom świadczącym usługi doradcze;

3) innym administratorom danych w zakresie niezbędnym do wykonania umowy,
realizacji usług i wymogów prawnych, np. operatorom płatności elektronicznych,
podmiotom świadczącym usługi pocztowe lub kurierskie i innym kontrahentom
realizującym usługi na rzecz Administratora na podstawie zawartych umów.

  1. Administrator, w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania umowy, może
    przekazywać Państwa dane osobowe do państw spoza Europejskiego Obszaru
    Gospodarczego (dalej: EOG), które gwarantują wysoki stopień ochrony danych osobowych.
    Gwarancje te wynikają w szczególności ze zobowiązania do stosowania standardowych
    klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską. Administrator może także
    przekazywać dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, które nie
    zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony. Administrator zapewnia jednak, że transfer
    realizowany jest w sposób bezpieczny, kontrolowany i zabezpieczony jest stosownymi
    umowami z ich odbiorcami, spełniającymi warunki określone w rozdziale V RODO.
  2. Administrator informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych za
    pośrednictwem Serwisu każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia
    wniosku w sprawie:
    1) dostępu do danych (informacja o przetwarzaniu danych osobowych lub kopia
    danych);
    2) sprostowania danych (gdy są one nieprawidłowe);
    3) usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym);
    4) ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    5) przenoszenia danych do innego administratora;
    6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w sytuacji, kiedy podstawą
    przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora;
    7) wycofania zgody w przypadku, gdy Administrator będzie przetwarzał dane osobowe
    w oparciu o zgodę, w dowolnym czasie i w dowolny sposób, bez wpływu na zgodność
    z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
    wycofaniem
    – na zasadach określonych w RODO.
  3. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo złożyć skargę do organu nadzorczego (Prezesa
    Urzędu Ochrony Danych Osobowych, https://uodo.gov.pl/pl/83/155), jeżeli uważa, że
    przetwarzanie danych osobowych odbywa się niezgodnie z przepisami.
  4. Dane osobowe zostały pozyskane przez Administratora bezpośrednio od użytkownika
    Serwisów. Administrator może również przetwarzać:
    1) dane innych osób przekazane przez użytkownika Serwisu, podczas korzystania przez
    niego z usług opisanych w niniejszej „Polityce prywatności”;
    2) dane osobowe pozyskane od podmiotów, z którymi współpracuje Administrator, na
    podstawie zawartych umów (np. służbowe dane pracowników wskazanych do
    kontaktu w celu realizacji umowy, realizacji projektu, dane osób będących
    uczestnikami szkoleń, konferencji, konkursów i innych wydarzeń organizowanych
    przez Administratora – w zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonania danej
    umowy);
    3) dane osobowe pozyskane od podmiotów trzecich współpracujących z AST na
    podstawie zawartych umów (np. w związku z organizowanymi konkursami i innymi
    wydarzeniami), w zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonania danej umowy;
    4) dane pozyskane ze źródeł publicznie dostępnych, np. stron internetowych, portali
    społecznościowych.

Strona 3 z 2

III. DANE OSOBOWE PRZEKAZYWANE PRZEZ UŻYTKOWNIKA
III. A. KONTAKT MAILOWY LUB TELEFONICZNY

  1. Administrator przetwarza dane osobowe, w szczególności imię i nazwisko, numer telefonu
    kontaktowego, adres poczty elektronicznej oraz inne informacje przekazane przez Państwa,
    w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszeń i realizacji zapytania, w tym prowadzenia
    komunikacji i udzielania odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem udostępnionych
    w Serwisie numerów telefonów kontaktowych i adresów poczty elektronicznej (podstawa
    prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”.
  2. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do
    realizacji zapytania, w tym prowadzenia komunikacji i udzielenia odpowiedzi na przesłane
    pytanie lub właściwej obsługi zgłoszenia.
  3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla udzielenia odpowiedzi na przesłane
    pytanie lub dla właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania. Konsekwencją niepodania
    danych osobowych może być brak możliwości udzielenia odpowiedzi lub realizacji zapytania.

III. B. REKRUTACJA NA STUDIA PRZEZ FORMULARZE REJESTRACYJNE

  1. Administrator może gromadzić dane osobowe wskazane w dokumentacji rekrutacyjnej oraz
    w postępowaniu rekrutacyjnym.
  2. Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w zakresie niezbędnym do:
    1) założenia przez Państwa konta, które pozwala kandydować na studia w  AST (podstawa
    prawna – art. 6 ust.1 lit. c RODO) – „obowiązek prawny”;
    2) zawarcia umowy o świadczenie usług elektronicznych (zgodnie z uśude), w tym
    rejestracji i prowadzenia bezpłatnego konta kandydata oraz umożliwienie korzystania
    z dostępnych funkcjonalności (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. b RODO) –
    „wykonanie umowy”;
    3) dochodzenia roszczeń wynikających z umowy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit.
    f RODO) –„prawnie uzasadniony interes”; terminy dochodzenia roszczeń wynikających
    z umowy szczegółowo określa Kodeks cywilny;
    4) prowadzenia komunikacji w celach związanych z rekrutacją (podstawa prawna – art. 6
    ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”;
    5) obsługi zgłoszeń zakwalifikowanych kandydatów na studia, którzy potwierdzili
    gotowość podjęcia studiów w AST, w tym prowadzenia komunikacji w sprawach
    związanych z przyjęciem na wybrany kierunek studiów (art. 6 ust. 1 lit f RODO) –
    „prawnie uzasadniony interes”;
    6) obsługi reklamacji związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną (art. 6 ust. 1
    lit f RODO) –„prawnie uzasadniony interes”;
    7) dodatkowo, za dobrowolnie wyrażoną przez Państwa zgodą, możliwe jest
    wykorzystywanie danych osobowych w zakresie wykraczającym poza ww. podstawy
    (podstawa prawna – art. 6 ust.1 lit. a RODO) – „zgoda”.
  3. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do
    realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to
    odpowiednio:

Strona 4 z 2
1) czas wykonywania obowiązków prawnych oraz czas, w którym przepisy prawa nakazują
przechowywać dane;
2) okres przedawnienia roszczeń;
3) czas do momentu wyrażenia sprzeciwu;
4) czas do momentu ewentualnego wycofania zgody na przetwarzanie danych.

  1. Podanie wskazanych w formularzu rejestracji na studia danych jest dobrowolne, ale
    niezbędne do przyjęcia i właściwej obsługi zgłoszenia kandydata na studia, w tym
    prowadzenia komunikacji w sprawach związanych z prowadzonym procesem rekrutacji.
    Konsekwencją niepodania danych osobowych może być brak możliwości wysłania
    użytkownikowi odpowiedzi.
    III. C. KONTO UŻYTKOWNIKA W SYSTEMACH AST
  2. Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:
  3. zawarcie umowy o świadczenie usług elektronicznych (zgodnie z przepisami o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną dalej: uśude), w tym rejestracja i prowadzenie
    bezpłatnego konta użytkownika (pracowników, studentów) w Serwisie oraz
    umożliwienie korzystania z dostępnych dla zalogowanych użytkowników
    funkcjonalności i narzędzi (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit b RODO) – „wykonanie
    umowy”;
    1) obsługa reklamacji związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną (podstawa
    prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”;
    2) dochodzenie roszczeń wynikających z umowy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f
    RODO) – „prawnie uzasadniony interes”;
    3) wykonanie ciążących na Administratorze obowiązków prawnych wynikających min. z
    ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit c RODO) –
    „obowiązek prawny”;
    4) prowadzenie komunikacji w wiązanych ze świadczeniem usług oferowanych dla
    zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników Serwisu (podstawa prawna – art. 6
    ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”.
  4. Administrator przetwarza dane osobowe w celu prowadzenia konta, w szczególności:
    1) imię,
    2) nazwisko,
    3) adres e-mail,
  5. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do
    realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to
    odpowiednio:
    1) czas niezbędny do realizacji umowy,
    2) czas wykonywania obowiązków prawnych oraz czas, w którym przepisy prawa
    nakazują przechowywać dane,
    3) czas, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z umowy,
    4) czas do momentu wyrażenia sprzeciwu.
  6. Podanie wskazanych powyżej danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do
    zawarcia umowy o świadczenie usług, w tym rejestracji i prowadzenia konta w Serwisie.
    III. D. REJESTRACJA NA WYDARZENIA STACJONARNE (SZKOLENIA, KONFERENCJE, KONCERTY,
    WARSZTATY)
  7. Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w celu:

Strona 5 z 2
1) realizacji działań wykonywanych na Państwa żądanie przed zawarciem umowy, tj.
przed wysłaniem zgłoszenia online (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. b RODO) –
„podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy”;
2) zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, w tym przyjęcia i obsługi
zamówienia online na udział w organizowanym przez Administratora wydarzeniu, tj.
konferencji, szkoleniu, koncercie, warsztacie (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit b
RODO) – „wykonanie umowy”;
3) zawarcia umowy o udział w organizowanym przez Administratora wydarzeniu i jej
właściwego wykonania, tj. rejestracji uczestników, organizacji i przeprowadzenia
spotkania oraz realizacji wszelkich czynności związanych z organizacją wydarzenia,
w tym komunikacji w sprawach organizacyjnych, ewentualnego przygotowania
identyfikatorów oraz certyfikatów potwierdzających udział w wydarzeniu (podstawa
prawna – art. 6 ust. 1 lit b RODO) – „wykonanie umowy”;
4) wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, np. rozliczeń
finansowych i sprawozdawczości rachunkowej, w tym wystawiania i przechowywania
faktur czy też udzielania odpowiedzi na reklamacje (podstawa prawna – art. 6 ust. 1
lit c RODO) – „obowiązek prawny”;
5) dochodzenia roszczeń wynikających z umowy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f
RODO) – „prawnie uzasadniony interes”. Terminy dochodzenia roszczeń wynikających
z umowy szczegółowo określa Kodeks cywilny;
6) dokumentowania przebiegu wydarzenia oraz utrwalenia wizerunku uczestników,
a także publikacji filmów i zdjęć (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit a RODO – w
przypadku indywidualnej zgody lub art. 6 ust. 1 lit f RODO – w przypadkach
określonych ustawą prawo autorskie i prawa pokrewne) – „zgoda” oraz „prawnie
uzasadniony interes”.

  1. W związku z realizacją wskazanych powyżej celów, Administrator może przetwarzać dane
    osobowe uczestników wydarzenia stacjonarnego, w szczególności:
    1) imię,
    2) nazwisko,
    3) adres e-mail,
    4) adres IP,
    5) oraz inne dane przekazane w formularzu rejestracji na wydarzenie.
  2. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do
    realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to
    odpowiednio:
    1) czas niezbędny do realizacji umowy,
    2) czas wykonywania obowiązków prawnych oraz czas, w którym przepisy prawa
    nakazują przechowywać dane,
    3) czas, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z umowy,
    4) czas do momentu wyrażenia sprzeciwu,
    5) czas do momentu wycofania zgody.
  3. Wycofanie zgody może odbyć się w szczególności przez kontakt z Administratorem lub IOD
    (za pośrednictwem wskazanych powyżej danych kontaktowych). Wycofanie zgody nie ma
    wpływu na zgodność z prawem wykorzystania danych w okresie, kiedy taka zgoda
    obowiązywała.

Strona 6 z 2

  1. Podanie wskazanych powyżej danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia
    zamówienia (rejestracji) oraz zawarcia umowy i jej wykonania. Konsekwencją niepodania
    danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia i wykonania umowy, w tym udziału
    w wydarzeniu.
    III. E. REJESTRACJA NA WYDARZENIA ON LINE (SZKOLENIA, KONFERENCJE, KONCERTY,
    WARSZTATY
  2. Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w celu:
    1) realizacji działań wykonywanych na Państwa żądanie przed zawarciem umowy, tj. przed
    rejestracją i wysłaniem zgłoszenia udziału w organizowanym on-line wydarzeniu (podstawa
    prawna – art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – „podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą,
    przed zawarciem umowy”;
    2) zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (zgodnie z uśude), w tym
    rejestracji i udziału w wydarzeniu organizowanym on-line (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit.
    b RODO) – „wykonanie umowy”;
    3) wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, np. rozliczeń finansowych
    i sprawozdawczości rachunkowej, w tym wystawiania i przechowywania faktur (podstawa
    prawna – art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – „obowiązek prawny”;
    4) dochodzenia roszczeń wynikających z umowy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
    – „prawnie uzasadniony interes”. Terminy dochodzenia roszczeń wynikających z umowy
    szczegółowo określa Kodeks cywilny;
    5) poprawy jakości świadczonych usług, w tym badania satysfakcji uczestnika wydarzenia
    (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”.
  3. Administrator może przetwarzać dane osobowe uczestników wydarzenia online w celach
    związanych z realizacją umowy, w szczególności:
    1) imię,
    2) nazwisko,
    3) adres e-mail,
    4) adres IP,
    6) oraz inne dane przekazane przez użytkownika w formularzu rejestracji.
  4. Podanie wskazanych powyżej danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia
    zamówienia oraz zawarcia umowy i jej wykonania. Konsekwencją niepodania danych
    osobowych będzie brak możliwości zawarcia i wykonania umowy, w tym udziału
    w wydarzeniu online.
    III. F. REKRUTACJA (OFERTY PRACY W AST)
  5. Administrator przetwarza dane osobowe przekazywane przez Państwa w ramach rekrutacji
    prowadzonych przez AST.
  6. Administrator może gromadzić dane osobowe uczestników rekrutacji lub osób
    ubiegających się o zatrudnienie, a w szczególności:
    1) imię (imiona),
    2) nazwisko,
    3) data urodzenia,
    4) przekazane przez uczestnika rekrutacji dane kontaktowe,
    5) oraz – jeżeli jest to niezbędne dla wykonywania pracy na określonym stanowisku –
    informacje o wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych oraz przebiegu dotychczasowego
    zatrudnienia (w przypadku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę).
  7. Administrator przetwarza dane osobowe w celu:
    1) realizacji obowiązków prawnych Administratora, związanych z prowadzeniem rekrutacji
    i wynikających w szczególności z art. 22[2] Kodeksu pracy lub przepisów Kodeksu cywilnego
    (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – „obowiązek prawny”;

Strona 7 z 2
2) realizacji obowiązków prawnych Administratora, związanych z prowadzeniem naboru na
wolne stanowiska i wynikających w szczególności z Kodeksu pracy oraz ustawy z dnia 21
listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2019.1282 t.j.) (podstawa prawna
– art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – „obowiązek prawny”, w tym publikacji wyników rekrutacji na
wolne stanowiska w Biuletynie Informacji Publicznej AST (o ile dotyczy);
3) potwierdzenia statusu osoby z niepełnosprawnością w razie chęci skorzystania
z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych (Dz.U.2019.1282 t.j.) (podstawa prawna – art. 9 ust. 2 lit.
b RODO) – „wypełnienie obowiązków w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia
społecznego i ochrony socjalnej”;
4) prowadzenia rekrutacji z wykorzystaniem danych innych niż niezbędne dla zawarcia
umowy (np. zdjęć, informacji o stanie cywilnym, zainteresowaniach itp.), dobrowolnie
przekazanych przez uczestnika rekrutacji (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. a RODO, art. 9
ust. 2 lit. a RODO) – „zgoda”;
5) ustalenia, czy dane osobowe uczestnika naboru są zamieszczone w Rejestrze Sprawców
Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym (art. 10 RODO w związku z art. 21
ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle
seksualnym) – „obowiązek prawny” (dotyczy jedynie sytuacji, w której ewentualne
zatrudnienie będzie związane z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem
małoletnich lub z opieką nad nimi);
6) dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z rekrutacją lub
też w związku z potrzebą wykazania określonych faktów, mających w tym zakresie istotne
znaczenie dla Administratora (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – “prawnie
uzasadniony interes”; terminy dochodzenia roszczeń wynikających z umowy szczegółowo
określa Kodeks pracy lub Kodeks cywilny.

  1. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do
    realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to
    odpowiednio:
    1) okres prowadzenia rekrutacji (o ile kandydat nie wyrazi odrębnej zgody na uwzględnianie
    jego zgłoszenia w innych rekrutacjach prowadzonych przez Administratora);
    2) okres przedawnienia roszczeń;
    3) czas do momentu ewentualnego wycofania zgody na przetwarzanie danych.
  2. Wycofanie zgody może odbyć się w szczególności przez kontakt z Administratorem lub IOD
    (za pośrednictwem wskazanych powyżej danych kontaktowych). Wycofanie zgody nie ma
    wpływu na zgodność z prawem wykorzystania danych w okresie, kiedy zgoda
    obowiązywała.
  3. Przekazanie danych w zakresie, w jakim jest to niezbędne do przeprowadzenia procesu
    rekrutacji jest dobrowolne, ale konieczne do wzięcia udziału w rekrutacji. Konsekwencją
    niepodania danych osobowych wynikających ze wskazanych powyżej przepisów będzie brak
    możliwości udziału w rekrutacji.

III. G. BIBLIOTEKA

  1. Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w celu:
    1) realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, polegających na
    wykonywaniu zadań związanych z udostępnianiem i ochroną zbiorów bibliotecznych oraz
    innych zadań opisanych przepisami ustawy o bibliotekach (podstawa prawna – art. 6 ust. 1
    lit. c RODO) – „obowiązek prawny”;
    2) rejestracji i prowadzenia konta czytelnika w systemie biblioteczno-informacyjnym
    (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – „wykonanie umowy”;
    3) dochodzenia roszczeń związanych z udostępnianiem czytelnikom zasobów bibliotecznych

Strona 8 z 2
oraz korzystania z konta w systemie biblioteczno-informacyjnym (podstawa prawna – art. 6
ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”;
3) prowadzenia komunikacji z czytelnikami za pośrednictwem danych kontaktowych (adresu
e-mail, numeru telefonu) wskazanych w systemie bibliotecznym (podstawa prawna – art. 6
ust. 1 lit. f i b RODO).

  1. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych czytelników (tj. studentów,
    pracowników AST i pozostałych użytkowników Biblioteki) przez okres niezbędny do realizacji
    wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
    1) okres ważności konta czytelnika w systemie bibliotecznym;
    2) czas wykonywania obowiązków prawnych oraz czas, w którym przepisy prawa nakazują
    przechowywać dane;
    3) czas, po którym przedawnią się roszczenia związane z udostępnianiem zasobów
    bibliotecznych oraz korzystania z konta w systemie biblioteczno-informacyjnym;
    4) czas do momentu wyrażenia sprzeciwu;
    5) czas do momentu wycofania zgody.
  2. Wycofanie zgody może odbyć się w szczególności przez kontakt z Administratorem lub IOD
    (za pośrednictwem wskazanych powyżej danych kontaktowych). Wycofanie zgody nie ma
    wpływu na zgodność z prawem wykorzystania danych w okresie, kiedy taka zgoda
    obowiązywała.
  3. Podanie wskazanych powyżej danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do
    korzystania z zasobów bibliotecznych. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie
    brak możliwości rejestracji konta i korzystania z zasobów Biblioteki.

III. H. Sprzedaż, wynajem sal oraz noclegi (pokoje gościnne, hostel)

  1. Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:
    1) zawarcie i realizacja umowy sprzedaży/najmu/noclegu (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit.
    b RODO) – „wykonanie umowy”;
    2) wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, np. rozliczeń finansowych
    i sprawozdawczości rachunkowej, w tym wystawiania i przechowywania faktur czy też
    udzielania odpowiedzi na reklamacje (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. c RODO) –
    „obowiązek prawny”;
    4) dochodzenie roszczeń wynikających z umowy sprzedaży/najmu/noclegu (podstawa
    prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”; terminy dochodzenia
    roszczeń wynikających z umowy szczegółowo określa Kodeks cywilny.
  2. Administrator może przetwarzać dane osobowe użytkowników niezbędne do zawarcia
    i realizacji umowy sprzedaży/najmu/noclegu, w szczególności:
    1) imię,
    2) nazwisko,
    3) adres e-mail,
    4) adres dostarczenia zamówienia,
    5) adres IP,
    6) oraz inne dane przekazane przez użytkownika (np. numeru telefonu, dane niezbędne do
    wystawienia faktury VAT).
  3. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do
    realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to
    odpowiednio:
    1) czas niezbędny do realizacji umowy sprzedaży/najmu/noclegu;
    2) czas wykonywania obowiązków prawnych oraz czas, w którym przepisy prawa nakazują
    przechowywać dane, np. przepisy podatkowe;
    3) czas, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z umowy sprzedaży/najmu/noclegu;

Strona 9 z 2

4) czas do momentu wyrażenia sprzeciwu.

  1. Podanie danych w zakresie, w jakim przetwarzanie danych osobowych następuje w celu
    zawarcia i wykonania umowy sprzedaży/najmu/noclegu z Administratorem, jest dobrowolne,
    ale niezbędne do zawarcia umowy sprzedaży/najmu/noclegu i jej wykonania. Konsekwencją
    niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia i wykonania umowy
    sprzedaży/najmu/noclegu.
    III. I. KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
  2. Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w celu:
    1) prowadzenia komunikacji marketingowej za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej (w szczególności poczty elektronicznej, połączeń telefonicznych,
    wiadomości SMS) na podstawie odrębnej zgody na przetwarzanie danych w tym celu
    – np. w przypadku przesyłania dodatkowych materiałów marketingowych, zaproszeń
    na wydarzenia (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – „zgoda”;
    2) realizacji marketingu bezpośredniego, w tym przesyłania informacji o produktach
    i usługach własnych Administratora oraz o produktach i usługach podmiotów
    współpracujących z Administratorem (w szczególności partnerów organizowanych
    wydarzeń), w tym personalizacji treści marketingowych, tj. przygotowania
    i zaprezentowania oferty dopasowanej do Państwa preferencji (podstawa prawna –
    art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes” z uwzględnieniem przepisów
    prawa komunikacji elektronicznej.
  3. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do
    realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to
    odpowiednio:
    1) czas do momentu wyrażenia sprzeciwu,
    2) czas do momentu wycofania zgody na komunikację za pośrednictwem wybranego
    kanału komunikacji (adresu e-mail, numeru telefonu).
  4. Podanie danych w celu otrzymywania komunikacji marketingowej za pośrednictwem
    wybranego kanału komunikacji (tj. adresu e-mail, numeru telefonu) jest dobrowolne, ale
    niezbędne do otrzymywania informacji handlowych. Konsekwencją niepodania danych
    osobowych będzie brak możliwości otrzymywania treści marketingowych.
  5. Odbiorca komunikacji marketingowej może w każdej chwili i bez podania przyczyny,
    zrezygnować z jej otrzymywania, w szczególności poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny,
    znajdujący się w każdej wiadomości e-mail wysłanej do użytkownika (o ile dotyczy) lub
    wysyłając korespondencję na adres Inspektora Ochrony Danych lub właściwej komórki
    organizacyjnej, która zgodę zebrała. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność
    z prawem wykorzystania danych w okresie, kiedy taka zgoda obowiązywała.
  6. Administrator może także udostępnić Państwa dane osobowe podmiotom trzecim
    współpracującym z AST (np. partnerom organizowanych wydarzeń) w celu realizacji przez te
    podmioty własnych działań marketingowych. Udostępnienie danych możliwe będzie
    wyłącznie na podstawie Państwa odrębnej zgody na przetwarzanie danych w takim celu.
    Wskazany w treści zgody na udostępnienie danych podmiot stanie się wówczas niezależnym
    administratorem przekazanych na tej podstawie danych osobowych.
    III. J. FACEBOOK
  7. Administrator jest administratorem danych osobowych użytkowników korzystających z
    produktów i usług oferowanych przez Meta Platforms Ireland Limited z siedzibą: 4 Grand

Strona 10 z 2
Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia (dalej: Meta), którzy odwiedzają
strony Administratora, dostępne w szczególności pod adresami: 
https://www.facebook.com/ASTKrakow
https://www.facebook.com/AkademiaSztukTeatralnychWroclaw
https://www.facebook.com/WydzialTeatruTanca
(dalej: Fanpage).
Administrator jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz
przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.

  1. Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników, którzy korzystając z produktów
    i usług firmy Meta, odwiedzają Fanpage. Dane te są przetwarzane:

1) w związku z prowadzeniem Fanpage’a, w tym w celu
promowania własnej marki (podstawa prawna: art. 6 ust. 1
lit. f RODO – ,,prawnie uzasadniony interes”);
2) w celu udzielenia odpowiedzi na pytania zadawane za
pośrednictwem Messengera lub innych usług oferowanych
przez firmę Meta (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f
RODO – „prawnie uzasadniony interes”); w przypadku
przekazywania przez użytkownika szczególnych kategorii
danych (np. informacji o stanie zdrowia), oświadcza on, że
wyraża zgodę na ich wykorzystanie w celu właściwej
obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania, w tym
prowadzenia komunikacji i udzielania odpowiedzi
(podstawa prawna: art. 9 ust. 2 lit. a RODO – ,,zgoda”).

  1. Administrator ma prawo do przetwarzania:
    1) publicznie dostępnych danych osobowych (takich jak nazwa użytkownika, zdjęcie
    profilowe, status aktywności na Facebooku lub w Messengerze), treści komentarzy i
    innych informacji publicznie udostępnianych przez użytkownika korzystającego z
    produktów i usług firmy Meta,
    2) danych osobowych, których dostarcza użytkownik odwiedzający Fanpage, w tym
    gromadzenia informacji udostępnianych w profilu użytkownika oraz innych treści,
    komentarzy, wiadomości i komunikatów (np. zdjęć, danych kontaktowych, miejsca
    zamieszkania, informacji na temat zainteresowań lub przekonań światopoglądowych
    itp.),
    3) innych danych osobowych przekazanych przez użytkowników w treści wiadomości za
    pośrednictwem Messengera lub innych usług firmy Meta (w tym danych
    kontaktowych, danych o stanie zdrowia itp.) w celu udzielenia odpowiedzi na
    przesłane zapytanie lub w celu realizacji prośby o kontakt.
  2. Zakres przetwarzania danych osobowych, szczegółowe cele oraz prawa i obowiązki użytkownika
    korzystającego z produktów i usług firmy Meta wynikają wprost z:
    1) regulaminu Facebooka (dokument jest dostępny na stronie:
    https://www.facebook.com/legal/terms) oraz
    2) „Zasad dotyczących danych” (dokument jest dostępny na stronie:
    https://www.facebook.com/policy) lub
    3) przepisów prawa doprecyzowywanych w wyniku działań podejmowanych przez
    użytkownika na portalu społecznościowym Facebook.
  3. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do
    realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to
    odpowiednio:
    1) czas do momentu wyrażenia sprzeciwu (lub usunięcia konta użytkownika
    Facebooka),

Strona 11 z 2
2) czas do momentu cofnięcia zgody (lub usunięcia konta użytkownika Facebooka).
Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych w
okresie, gdy zgoda obowiązywała;
3) okres niezbędny do obsługi zapytania wysłanego przez użytkownika za
pośrednictwem Messengera lub innych usług firmy Meta.

  1. Katalog odbiorców danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika przede
    wszystkim z zakresu produktów i usług, z jakich korzysta użytkownik Facebooka, ale również ze
    zgody użytkownika lub z przepisów prawa. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa
    danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika odwiedzającego Fanpage
    innym podmiotom, w tym podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora np.
    dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze (w tym kancelariom
    prawnym) oraz kontrahentom realizującym usługi na rzecz Administratora na podstawie
    zawartych umów.
  2. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych użytkownika korzystającego
    z produktów i usług firmy Meta do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do
    krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein).
  3. Administrator może przetwarzać dane osobowe użytkowników korzystających z produktów i
    usług firmy Meta, którzy odwiedzają Fanpage, w celu analizy sposobu korzystania przez
    użytkowników ze strony Administratora oraz powiązanych z nią treści (prowadzenia statystyk) –
    w przypadku gdy korzystanie przez użytkowników z Fanpage’a i treści z nim powiązanych
    wywołuje utworzenie zdarzenia do statystyk strony, z którym wiąże się przetwarzanie danych
    osobowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – ,,prawnie uzasadniony interes”).
  4. W przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu prowadzenia statystyk dotyczących
    podejmowanych przez użytkownika na Fanpage’u działań (w tym obserwowanie lub
    zaprzestanie obserwowania strony, polecenie strony w poście lub komentarzu, polubienie strony
    lub posta, anulowanie polubienia), Nowa Itaka oraz Meta są wspólnymi administratorami
    danych osobowych użytkowników. Rodzaje danych i zakres ich przetwarzania oraz zasady
    ochrony prywatności i prawa użytkowników, zostały wskazane szczegółowo:
    1) w niniejszym dokumencie,
    2) w dokumencie „Zasady dotyczące danych”, opublikowanym na stronie:
    https://www.facebook.com/policy,
    3) w dokumencie „Informacje o statystykach strony”, opublikowanym na stronie:
    https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum.
  5. Odpowiedzialność za powiadomienie użytkowników korzystających z produktów i usług firmy
    Meta o przetwarzaniu danych na potrzeby statystyk strony oraz za umożliwienie im
    egzekwowania swoich praw zgodnie z RODO ponosi firma Meta (informacje o danych
    wykorzystywanych do tworzenia statystyk strony zostały udostępnione na stronie:
    https://www.facebook.com/legal/terms/information_about_page_insights_data.
  6. Z inspektorem ochrony danych firmy Meta można skontaktować się za pośrednictwem
    formularza dostępnego na stronie:
    https://www.facebook.com/help/contact/540977946302970.
    III. K. INSTAGRAM
  7. Administrator jest administratorem danych osobowych użytkowników korzystających z
    produktów i usług oferowanych przez Meta Platforms Ireland Limited z siedzibą: 4 Grand Canal
    Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia (dalej: Meta), w ramach serwisu Instagram,
    odwiedzających profil Administratora dostępny pod adresem: 
    https://www.instagram.com/ast.krakow/
    https://www.instagram.com/ast.wroclaw/
    https://www.instagram.com/ast.wtt/

Strona 12 z 2
(dalej: Profil Firmowy). Administrator jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych
danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.

  1. Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników, którzy korzystając z produktów i usług
    firmy Meta, odwiedzają Profil Firmowy. Dane te są przetwarzane:
    1) w związku z prowadzeniem Profilu Firmowego, w tym w celu promowania własnej
    marki (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – ,,prawnie uzasadniony interes”);
    2) w celu udzielenia odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem Instagrama
    lub innych usług oferowanych przez firmę Meta (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f
    RODO – „prawnie uzasadniony interes”); w przypadku przekazywania przez
    użytkownika szczególnych kategorii danych (np. informacji o stanie zdrowia),
    oświadcza on, że wyraża zgodę na ich wykorzystanie w celu właściwej obsługi
    zgłoszenia i realizacji zapytania, w tym prowadzenia komunikacji i udzielania
    odpowiedzi (podstawa prawna: art. 9 ust. 2 lit. a RODO – „zgoda”).
  2. Administrator ma prawo do przetwarzania:

1) publicznie dostępnych danych osobowych (takich jak nazwa użytkownika, zdjęcie
profilowe, status aktywności na Instagramie), treści komentarzy i innych informacji
publicznie udostępnianych przez użytkownika korzystającego z produktów i usług w
ramach Instagrama,
2) danych osobowych, których dostarcza użytkownik odwiedzający Profil Firmowy, w
tym gromadzenia informacji udostępnianych w profilu użytkownika oraz innych
treści, komentarzy, wiadomości i komunikatów (np. zdjęć, danych kontaktowych,
miejsca zamieszkania, informacji na temat zainteresowań lub przekonań
światopoglądowych itp.),
3) innych danych osobowych przekazanych przez użytkowników w treści wiadomości za
pośrednictwem Instagrama lub innych usług firmy Meta (w tym danych
kontaktowych, danych o stanie zdrowia itp.) w celu udzielenia odpowiedzi na
przesłane zapytanie lub w celu realizacji prośby o kontakt.

  1. Zakres przetwarzania danych osobowych, szczegółowe cele oraz prawa i obowiązki użytkownika
    korzystającego z produktów i usług Instagrama wynikają wprost z:
    1) regulaminu Instagrama (dokument jest dostępny na stronie Instagrama pod
    adresem: https://help.instagram.com/581066165581870) oraz
    2) „Zasad ochrony prywatności” (dokument jest dostępny na stronie:
    https://privacycenter.instagram.com) lub
    3) przepisów prawa doprecyzowywanych w wyniku działań podejmowanych przez
    użytkownika na portalu społecznościowym Instagram.
  2. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji
    wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
    1) czas do momentu wyrażenia sprzeciwu (lub usunięcia konta użytkownika
    Instagrama),
    2) czas do momentu cofnięcia zgody (lub usunięcia konta użytkownika Instagrama).
    Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych w
    okresie, gdy zgoda obowiązywała;
    3) okres niezbędny do obsługi zapytania wysłanego przez użytkownika za
    pośrednictwem Instagrama lub innych usług firmy Meta.
  3. Katalog odbiorców danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika przede
    wszystkim z zakresu produktów i usług, z jakich korzysta użytkownik Instagrama, ale również ze
    zgody użytkownika lub z przepisów prawa. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa
    danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika odwiedzającego Profil
    Firmowy innym podmiotom, w tym podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora
    np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze (w tym
    kancelariom prawnym) oraz kontrahentom realizującym usługi na rzecz Administratora na
    podstawie zawartych umów.

Strona 13 z 2

  1. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych użytkownika korzystającego
    z produktów i usług firmy Meta do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do
    krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein).
  2. Administrator może przetwarzać dane osobowe użytkowników korzystających z produktów i
    usług firmy Meta, którzy odwiedzają Profil Firmowy, w celu analizy sposobu korzystania przez
    użytkowników ze strony Administratora oraz powiązanych z nią treści (prowadzenia statystyk) –
    w przypadku gdy korzystanie przez użytkowników z Profilu Firmowego i treści z nim powiązanych
    wywołuje utworzenie zdarzenia do statystyk strony, z którym wiąże się przetwarzanie danych
    osobowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – ,,prawnie uzasadniony interes”).
  3. W przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu prowadzenia statystyk dotyczących
    podejmowanych przez użytkownika na Profilu Firmowym działań (w tym obserwowanie lub
    zaprzestanie obserwowania Profilu Firmowego, polecenie Konta Firmowego w poście lub
    komentarzu, polubienie Profilu Firmowego lub posta, anulowanie polubienia), Nowa Itaka
    oraz Meta są wspólnymi administratorami danych osobowych użytkowników. Rodzaje danych
    i zakres ich przetwarzania oraz zasady ochrony prywatności i prawa użytkowników, zostały
    wskazane szczegółowo:
    1) w niniejszym dokumencie,
    2) w dokumencie „Zasady ochrony prywatności”, opublikowanym na stronie:
    https://privacycenter.instagram.com/policy,
    3) w dokumencie „Informacje o statystykach strony”, opublikowanym pod adresem:
    https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum oraz
    https://www.facebook.com/business/help/441651653251838?id=41908737882596
    1.
  4. Odpowiedzialność za powiadomienie użytkowników korzystających z produktów i usług
    Instagrama o przetwarzaniu danych na potrzeby statystyk strony oraz za umożliwienie im
    egzekwowania swoich praw zgodnie z RODO ponosi firma Meta (informacje o danych
    wykorzystywanych do tworzenia statystyk strony zostały udostępnione na stronie
    https://privacycenter.instagram.com/policy).
  5. Z inspektorem ochrony danych firmy Meta można skontaktować się za pośrednictwem
    formularza dostępnego na stronie https://www.facebook.com/help/contact/540977946302970.
    III. L. YOUTUBE
  6. Administrator jest administratorem danych osobowych użytkowników korzystających z
    produktów i usług oferowanych przez YouTube tj. Google Ireland Limited z siedzibą: Gordon
    House, Barrow Street, Dublin, D04 E5W5, Dublin, Irlandia (dalej: Google), którzy odwiedzają
    profil Administratora dostępny pod adresem: https://www.youtube.com/user/PWSTKrakow
    (dalej: Kanał Firmowy). Administrator jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych
    danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.
  7. Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników, którzy korzystając z produktów i usług
    w ramach YouTube, odwiedzają Kanał Firmowy. Dane te są przetwarzane:
    1) w związku z prowadzeniem Kanału Firmowego, w tym w celu promowania własnej
    marki (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „prawnie uzasadniony interes”);
    2) w celu udzielenia odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem YouTube lub
    innych usług oferowanych przez Google (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO –
    „prawnie uzasadniony interes”); w przypadku przekazywania przez użytkownika
    szczególnych kategorii danych (np. informacji o stanie zdrowia), oświadcza on, że
    wyraża zgodę na ich wykorzystanie w celu właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji
    zapytania, w tym prowadzenia komunikacji i udzielania odpowiedzi (podstawa
    prawna: art. 9 ust. 2 lit. a RODO – „zgoda”).
  8. Administrator ma prawo do przetwarzania:

Strona 14 z 2
1) publicznie dostępnych danych osobowych (takich jak nazwa użytkownika, zdjęcie
profilowe, status aktywności na YouTube), treści komentarzy i innych informacji
publicznie udostępnianych przez użytkownika korzystającego z produktów i usług w
ramach YouTube,
2) danych osobowych, których dostarcza użytkownik odwiedzający Kanał Firmowy, w
tym gromadzenia informacji udostępnianych w profilu użytkownika oraz innych treści,
komentarzy, wiadomości i komunikatów (np. zdjęć, danych kontaktowych, miejsca
zamieszkania, informacji na temat zainteresowań lub przekonań światopoglądowych
itp.),
3) innych danych osobowych przekazanych przez użytkowników w treści wiadomości za
pośrednictwem YouTube lub innych usług Google (w tym danych kontaktowych,
danych
o stanie zdrowia itp.) w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie lub w celu
realizacji prośby o kontakt.

  1. Zakres przetwarzania danych osobowych, szczegółowe cele oraz prawa i obowiązki użytkownika
    korzystającego z produktów i usług YouTube wynikają wprost z:
    1) regulaminu YouTube (dokument jest dostępny na stronie YouTube pod adresem:
    https://www.youtube.com/intl/pl/about/policies/#community-guidelines) oraz
    2) „Polityka prywatności – prywatność i warunki” (dokument jest dostępny na stronie
    Google pod adresem: https://policies.google.com/privacy) lub
    3) przepisów prawa doprecyzowywanych w wyniku działań podejmowanych przez
    użytkownika na YouTube.
  2. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji
    wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
    1) czas do momentu wyrażenia sprzeciwu (lub usunięcia konta użytkownika YouTube),
    2) czas do momentu cofnięcia zgody (lub usunięcia konta użytkownika YouTube).
    Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych w
    okresie, gdy zgoda obowiązywała;
    3) okres niezbędny do obsługi zapytania wysłanego przez użytkownika za pośrednictwem
    YouTube lub innych usług Google.
  3. Katalog odbiorców danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika przede
    wszystkim z zakresu produktów i usług, z jakich korzysta użytkownik YouTube, ale również ze
    zgody użytkownika lub z przepisów prawa. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa
    danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika odwiedzającego Kanał
    Firmowy innym podmiotom, w tym podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora
    np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze (w tym
    kancelariom prawnym) oraz kontrahentom realizującym usługi na rzecz Administratora na
    podstawie zawartych umów.
  4. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych użytkownika korzystającego
    z produktów i usług YouTube do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do
    krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein).
  5. Administrator może przetwarzać dane osobowe użytkowników korzystających z produktów i
    usług YouTube, którzy odwiedzają Kanał Firmowy, w celu analizy sposobu korzystania przez
    użytkowników ze strony Administratora oraz powiązanych z nią treści (prowadzenia statystyk) –
    w przypadku gdy korzystanie przez użytkowników z Kanału Firmowego i treści z nim
    powiązanych wywołuje utworzenie zdarzenia do statystyk strony, z którym wiąże się
    przetwarzanie danych osobowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „prawnie
    uzasadniony interes”).
  6. W przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu prowadzenia statystyk dotyczących
    podejmowanych przez użytkownika na Kanale Firmowym działań (w tym obserwowanie lub
    zaprzestanie obserwowania Kanału Firmowego, polecenie Kanału Firmowego w poście lub
    komentarzu, polubienie filmu, anulowanie polubienia), Nowa Itaka oraz Google są odrębnymi

Strona 15 z 2
administratorami danych osobowych użytkowników. Rodzaje danych i zakres ich przetwarzania
oraz zasady ochrony prywatności i prawa użytkowników, zostały wskazane szczegółowo:
1) w niniejszym dokumencie,
2) w dokumencie „Polityka prywatności – prywatność i warunku”, opublikowanym na
stronie Google pod adresem: https://policies.google.com/privacy,

  1. Odpowiedzialność za powiadomienie użytkowników korzystających z produktów i usług YouTube
    o przetwarzaniu danych na potrzeby statystyk strony oraz za umożliwienie im egzekwowania
    swoich praw zgodnie z RODO ponosi Google (informacje o danych wykorzystywanych do
    tworzenia statystyk strony zostały udostępnione na stronie Google pod adresem:
    https://policies.google.com/privacy).
  2. Z inspektorem ochrony danych Google można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail:
    data-protection-office@google.com.
    IV. DANE GROMADZONE AUTOMATYCZNIE
  3. Korzystanie z Serwisu wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, które są automatycznie
    zapisywane w dziennikach zdarzeń.
  4. W dziennikach zdarzeń zapisywane są dane dotyczące sesji użytkowników. W szczególności są to:
    adres IP, rodzaj i nazwa urządzenia, data i czas odwiedzin Serwisu, informacje o przeglądarce
    internetowej i systemie operacyjnym.
  5. Dane zapisywane w dziennikach zdarzeń nie są kojarzone z konkretnymi osobami.
  6. Dostęp do zawartości dzienników zdarzeń posiadają osoby upoważnione przez Administratora do
    administrowania Serwisem.
  7. Chronologiczny zapis informacji o zdarzeniach stanowi wyłącznie materiał pomocniczy,
    wykorzystywany w celach administracyjnych. Analiza dzienników zdarzeń umożliwia
    w szczególności wykrywanie zagrożeń, zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa Serwisu oraz
    wykonywanie statystyk w celu lepszego poznania sposobu korzystania z Serwisu przez
    użytkowników.
  8. Dane dotyczące sesji użytkowników są wykorzystywane w celu diagnozowania problemów
    związanych z funkcjonowaniem Serwisu i analizowania ewentualnych naruszeń bezpieczeństwa,
    zarządzania Serwisem oraz w celu wykonywania statystyk (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f
    RODO) – „prawnie uzasadniony interes”.
  9. Serwis wykorzystuje do swego działania pliki cookies. Więcej informacji na ten temat znajduje się
    w „INFORMACJI O PLIKACH COOKIES” – poniżej.

V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Niniejszy dokument ma charakter informacyjny i dotyczy w szczególności Serwisu.
  2. Administrator zastrzega możliwość wprowadzenia zmian w obowiązującej polityce prywatności w
    szczególności w przypadku:
    1) rozwoju technologii;
    2) zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w zakresie ochrony danych
    osobowych lub bezpieczeństwa informacji;
    3) rozwoju Serwisu, w tym wdrożenia nowych funkcjonalności.
  3. O zmianach w treści polityki prywatności Administrator powiadomi użytkowników poprzez
    zamieszczenie komunikatu na stronie Serwisu.
  4. Polityka Prywatności – wersja zaktualizowana 20.05.2025 r.

Strona 16 z 2

Strona 17 z 2

INFORMACJA O PLIKACH COOKIES

I. INFORMACJE OGÓLNE

  1. Administrator, stosownie do przepisów Prawa telekomunikacyjnego, informuje o
    wykorzystywaniu w Serwisie plików cookies i innych podobnych technologii internetowych.
  2. Za pomocą plików cookies oraz innych technologii internetowych zbierane są jedynie
    anonimowe dane statystyczne o użytkownikach. Informacje uzyskiwane dzięki wskazanym
    technologiom nie są przypisywane do konkretnej osoby i nie pozwalają jej zidentyfikować.
  3. Umieszczanie i wykorzystywanie plików cookies oraz innych technologii internetowych nie
    jest szkodliwe dla urządzenia użytkownika (tj. komputera, telefonu lub tabletu), nie
    powoduje żadnych zmian zarówno konfiguracji urządzenia, jak i w zainstalowanym
    oprogramowaniu i aplikacjach.
  4. Celem wykorzystywania przez Serwis powyżej wymienionych technologii jest:
    1) dostosowanie zawartości stron internetowych Platformy do preferencji użytkownika
    oraz optymalizacja korzystania z Serwisu; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać
    urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną
    do jego indywidualnych potrzeb,
    2) utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki czemu użytkownik nie
    musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
    3) tworzenie analiz, raportów i statystyk dotyczących sposobu korzystania ze stron
    Serwisu przez użytkowników, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
    4) monitoring jakości ruchu w celu weryfikacji zgodności stosowania analitycznych
    plików cookies z obowiązującymi przepisami prawa,
    5) prezentacja reklam, w tym w oparciu o preferencje użytkownika Serwisu.
    II. PLIKI COOKIES I INNE TECHNOLOGIE
  5. W czasie korzystania z Serwisu na urządzeniu użytkownika umieszczane są małe pliki tekstowe.
    Standardowo w tych plikach znajdują się następujące informacje:
    1) nazwa Serwisu, z którego plik cookie został wysłany;
    2) wygenerowany unikatowy numer;
    3) czas przechowywania pliku.
  6. Pliki te można podzielić ze względu na źródło pochodzenia oraz na czas ich przetrzymywania na
    urządzeniu użytkownika. W Serwisie wykorzystywane są następujące typy plików:
    1) Ze względu na źródło pochodzenia wyróżniamy następujące pliki cookies:
    a) tzw. first-party cookies (własne) – pochodzące z Serwisu, w pliku zapisywana jest
    nazwa wskazująca na domenę, która należy do Administratora; Te pliki
    wykorzystywane są w celu: uwierzytelnienia i utrzymania sesji witryny internetowej;
    optymalizacji i poprawy wydajności świadczonych usług – tzw. wydajnościowe cookies
    umożliwiające zbieranie danych o sposobie korzystania ze strony internetowej;
    podniesienie funkcjonalności i niezawodności serwisu i dostępu do jego pełnej
    funkcjonalności, a także poprawnej konfiguracji wybranych funkcji – tzw. funkcjonalne
    cookies umożliwiające zapamiętanie wybranych ustawień i personalizację interfejsu
    np. w zakresie wybranego języka, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
    zapewnienie bezpieczeństwa witryny internetowej, np. wykrywania nadużyć w zakresie

Strona 18 z 2
procesu uwierzytelniania w ramach strony internetowej; zapisania faktu zapoznania się
z wyróżnionymi informacjami, tzw. sesyjny plik Cookie o nazwie INFO,
b) tzw. third-party cookies (zewnętrzne) – umieszczane za pośrednictwem Serwisu przez
firmy zewnętrzne, z których usług korzysta Administrator; te pliki wykorzystywane są
w celu w celu wyświetlania dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych; do
badania aktywności anonimowych użytkowników i na tej podstawie generowanie
statystyk, które pomagają w poznaniu sposobów korzystania z Serwisu; w celu
umożliwienia korzystania z technologii firm zewnętrznych umieszczonych w Serwisie.
2) Ze względu na czas, przez jaki pliki cookies będą umieszczone na urządzeniu użytkownika
wyróżniamy:
a) pliki cookies sesyjne, które tworzone są każdorazowo po wejściu na stronę
internetową
i usuwane w momencie zamknięcia okna przeglądania;
b) pliki cookies stałe (persistent cookies) przechowywane w urządzeniu końcowym
użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich
usunięcia przez osobę odwiedzającą Serwis.

  1. Pliki firm zewnętrznych (np. usługodawców, partnerów lub innych podmiotów współpracujących
    z Administratorem) umieszczane są na urządzeniu użytkownika w szczególności:
    1) do badania aktywności anonimowych użytkowników i na tej podstawie generowania
    statystyk np. za pomocą oprogramowania Google Analytics, które pomagają w
    poznaniu sposobów korzystania z Serwisu; Google nie wykorzystuje zebranych
    danych do identyfikacji użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia
    identyfikacji użytkownika. Szczegółowe informacje znajdują się pod linkiem:
    https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners
    2) w celu umożliwienia korzystania z umieszczonych w Serwisie usług i technologii
    podmiotów zewnętrznych (np. wtyczki Facebook, YouTube);
    3) w celu realizacji własnych celów marketingowych Administratora przy pomocy np.
    Google Adwords. To narzędzie, które umożliwia mierzenie skuteczności kampanii
    reklamowych realizowanych przez Administratora, pozwalając na analitykę takich
    danych jak np. słowa kluczowe. Szczegółowe informacje znajdują się pod linkiem:
    https://policies.google.com/technologies/ads?hl=pl.
  2. Administrator korzysta również z możliwości przeglądarek internetowych, które w swojej pamięci
    mogą przechowywać informacje, w tym z poniższych technologii umożliwiających
    przechowywanie danych:
    1) IndexedDB – dane przechowywane w postaci obiektów, do których dostęp jest
    ograniczony wyłącznie dla odpowiednich źródeł danych – domen lub subdomen,
    z których zostały zapisane;
    2) Session Storage – magazyn danych będący odpowiednikiem cookies, ale o znacznie
    większej pojemności danych. Dane zgromadzone w magazynie Session Storage są
    usuwane po zamknięciu okna przeglądarki.
    3) Local Storage – magazyn danych do którego zapisywane są informacje, które są
    przechowywane w sposób trwały w przeglądarce internetowej użytkownika do czasu
    ich usunięcia.
    IV. PODMIOTY ZEWNĘTRZNE
  3. Administrator informuje, że pliki cookies mogą być także zamieszczane i wykorzystywane
    przez podmioty zewnętrzne. W Serwisie znajdują się osadzone przyciski, narzędzia lub treści
    kierujące do usług i stron internetowych partnerów Administratora – np. wtyczki portali
    społecznościowych (np. Facebook, YouTube, Instagram). Korzystanie z tych aplikacji może

Strona 19 z 2
powodować przesyłanie za pomocą plików cookies oraz podobnych technologii
internetowych informacji do wymienionych podmiotów zewnętrznych i innych
współpracujących z Administratorem podmiotów.

  1. Administrator zaleca, aby po przejściu na inne strony, użytkownik zapoznał się z polityką
    cookies wskazanych podmiotów zewnętrznych.

V. JAK POSTĘPOWAĆ Z PLIKAMI COOKIES I INNYMI TECHNOLOGIAMI

  1. Użytkownik Serwisu może dokonywać wyborów dotyczących wykorzystania plików cookies przez
    Administratora i podmioty trzecie (w szczególności plików analitycznych i reklamowych). Zmiana
    ustawień plików cookies może wpłynąć na pogorszenie jakości korzystania z usług lub
    uniemożliwić korzystanie z niektórych usług i funkcjonalności Serwisu (np. w sytuacji wyłączenia
    obsługi plików cookies niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Serwisu, zapisania
    ustawień dotyczących preferencji użytkownika lub zapisania danych logowania).
  2. Użytkownik może w każdej chwili wycofać zgodę na wykorzystanie określonych plików cookies
    (np. do celów analitycznych, marketingowych) poprzez zmianę ustawień, co nie ma wpływu na
    legalność procesu przetwarzania danych sprzed wycofania zgody.
  3. Użytkownik może także w dowolnym momencie w swojej przeglądarce internetowej zmienić
    ustawienia plików cookies lub wyłączyć ich obsługę. Jeżeli użytkownik nie dokona zmiany
    domyślnych ustawień przeglądarki w zakresie dotyczącym plików zbierających dane, pliki te
    zostaną umieszczone na urządzeniu końcowym i będą wykorzystywane zgodnie z zasadami
    określonymi przez dostawcę przeglądarki internetowej.
  4. Informacje na temat zarządzania plikami cookies w poszczególnych przeglądarkach – w tym
    w szczególności instrukcje zablokowania odbierania plików cookies – można znaleźć na stronach
    dedykowanych poszczególnym przeglądarkom:
    1) Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
    2) Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
    3) Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-
    explorer-delete-manage-cookies
    4) Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4468242/microsoft-edge-
    browsing-data-and-privacy-microsoft-privacy
    5) Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
    6) Safari: https://support.apple.com/pl-pl/HT201265
  5. Użytkownicy, którzy po zapoznaniu się z informacjami dostępnymi w Serwisie nie chcą, aby pliki
    cookies oraz inne technologie pozostały zachowane w przeglądarce internetowej urządzenia,
    powinni usunąć je ze swojej przeglądarki po zakończeniu wizyty w Serwisie.