KinEmission– koncepcja treningowa wspomagająca wyzwalanie głosu

Autor: Izabela Jeżowska, Sławomir Chomiak

Rok wydania: 2020

Cena: 40 zł

KONCEPCJA TRENINGOWA WSPOMAGAJĄCA WYZWALANIE GŁOSU

Niezmiernie miło nam poinformować o nowej pozycji autorstwa naszej pedagog Izabeli Jeżowskiej oraz Sławomira Chomiaka pt. KinEmission – koncepcja treningowa wspomagająca wyzwalanie głosu będąca nowatorskim podręcznikiem do treningu emisji głosu, która wskazuje bezpośrednio na połączenie jej z dynamiką ruchu ludzkiego ciała.

Nowatorskie, oparte na współzależności pracy aparatu głosowego i dynamiki ruchu ciała ludzkiego spojrzenie na kwestię emisji głosu w śpiewie oraz w mowie, może stanowić niezwykle ważny element w kształceniu współczesnych aktorów scen muzycznych (ale także wszystkich osób zawodowo pracujących głosem). Dodatkową wartością omawianej książki może być również potencjalność zastosowania przedstawionej w niej metody w szeroko pojętej rehabilitacji głosu.

Prof. dr hab. Ziemowit Wojtczak (Akademia Muzyczna w Łodzi)


[…] książka KinEmission – koncepcja treningowa wspomagająca wyzwalanie głosu stanowi cenną pozycję wzbogacającą zarówno świat muzyczny, jak i oferującą nowe płaszczyzny działania dla specjalistów związanych z ruchem ciała ludzkiego, m.in. fizjoterapeutów. Być może doprowadzi ona do powstania nowej domeny fizjoterapeutycznej, czegoś w rodzaju fizjoterapii artystycznej, gdyż wiele dziedzin sztuki, nie tylko muzyka, zawiera w sobie elementy ruchowe, a wszystkie z nich mogą skorzystać na wprowadzeniu w ich sferę edukacyjną elementów nakierowanych na poprawę motoryki. Nazwa zaproponowanej metody – KINEMISSION jest zwarta i elegancka, a jednocześnie obejmująca dwa poruszane w podręczniku aspekty wyzwalania głosu.

Dr hab. Rafał Gnat (AWF w Katowicach)


[…] z całą pewnością metodę KinEmission […] traktować należy jako ciekawą, bo wspomagającą i uzupełniającą proces kształcenia w zakresie szeroko pojętego emitowania głosu. Gorąco namawiam więc zarówno do przeczytania, ale też zaimplementowania do swojej pracy wybranych ćwiczeń. Sądzę, że niejeden z nas może znaleźć w zaproponowanym zestawie praktyk coś dla siebie lub swoich podopiecznych. Sądzę też, iż wiedza nabyta z tej lektury oraz suma doświadczeń wyniesionych z obserwacji efektów zastosowanych ćwiczeń może wzbogacić proces kształcenia zarówno u aktorów, piosenkarzy, jak i śpiewaków operowych.

Prof. dr hab. Cezary Szyfman (Akademia Teatralna w Warszawie, Uniwersytet Muzyczny w Warszawie)